“9 Şubat'ı kim ortaya attı?"

“Tîğ-sertîz-i zekâmız kırk yararken bir kılı

Biz de mecnûnsak eğer kimdir cihânın âkıli?”

                                                                          Adanalı Ziyâ

(Zekâmızın keskin kılıcı ile bir kılı bile kırk yararken, eğer biz de deliysek; kimlerdir acaba şu cihanın akıllıları?)

Yirmi üç yıldır söyleye söyleye dilimde tüy bitti. Yaza yaza kalemimde mürekkep kalmadı.

Sahi şu “9 Şubat”ı kim ortaya attı? Bir türlü sahibi bilinemedi gitti.

Sahibi de yaza yaza, söyleye söyleye bir türlü şu kamu oyunu ve yazar takımını ikna edemedi.

Sayın Kerim Yalçınkaya üstadımız 4 Şubat 2019 tarihli Söke Ekspres gazetesindeki köşesinde konuyu ele almış.

Başkalarını bilmem ama benimle ilgili tespitleri yanlış…

İlgili yazıda:

1. “… dönemin İlçe Millî Eğitim Müdürü Yazar Yaşar Çağbayır…” olarak söz ediliyor.

İfade üç yönden hatalıdır:

a) Ben İlçe Millî Eğitim Müdürlüğü yapmadım.

b) 1986 ile 1993 yılları arasında İlçe Millî Eğitimde Şube Müdürlüğü görevinde bulundum.

c) Söz konusu yazıları yazdığım zaman MİLLÎ EĞİTİM’de değil TARIM VE KÖYİŞLERİ BAKANLIĞI’nda görevli idim.(1996)

2. “… Yazar Yaşar Çağbayır, yaptığı açıklamada; ‘ATATÜRK SÖKE’Yİ 4 ŞUBAT’TA DEĞİL 9 ŞUBAT’TA ZİYARET ETMİŞTİR.’ deyince” ifadesinin yarısı doğrudur, ikinci yarısı yanlıştır. Şöyle ki:

Bulduğum bilgi ve belgeleri sınıflandırarak ortaya çıkabilen sonuçları o günlerdeki Yeni Söke gazetesinde dizi hâlinde yayınlanan yazılarımda  şöyle belirttim:

Atatürk’ün Söke’ye geliş tarihi ile ilgili ortaya çıkan bilgiler:

a. 4 Şubat 1924

b. 8 Şubat 1924

c. 9 Şubat 1924

ç. 10 Şubat 1924

Edinebildiğim belgeleri yorumladım. Bu belgelerden bazıları Atatürk’ün 4 Şubat’ta İzmirde temaslarda bulunduğunu, gazetecileri Göztepe’deki ikametgâhında kabul ettiğini görünce bende hâsıl olan tek kanaat ATATÜRK’ÜN SÖKE’YE 4 ŞUBAT’TA GELMİŞ OLAMAYACAĞI üzerine oldu.

Üstadın benimle ilgili cümlesindeki “ATATÜRK SÖKE’Yİ 4 ŞUBAT’TA DEĞİL” İFADESİ DOĞRUDUR. Fakat “… 9 ŞUBAT’TA ZİYARET ETMİŞTİR.” KISMI YANLIŞTIR.

“9 ŞUBAT’TIR “ BELGELEMESİ BANA AİT DEĞİLDİR. BİR BAŞKA ARKADAŞIN ÇALIŞMASIDIR.

Kerim Yalçınkaya üstadımızın çelişen ifadelerinde birisi de benim “9 Şubat olmadığını iddia ettiğim” hususudur. BİR KİMSE HEM “9 ŞUBAT”tır, hem de “9 ŞUBAT DEĞİLDİR” İDDİASINDA BULUNAMAZ.

Bana göre Atatürk’ün Söke’ye geliş tarihi tartışmalıdır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Yaşar Çağbayır - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak YeniSöke Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan YeniSöke Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) tarafından servis edilen tüm haberler YeniSöke Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı YeniSöke Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket Covid-19 döneminde Söke belediyesi hizmetlerinden memnuniyet düzeyiniz nedir.